Veelgestelde vragen

Bestellen & betalen

Hoe weet ik of mijn bestelling goed is binnengekomen?

Je ontvangt altijd een bevestiging per e-mail zodra je bestelling succesvol geplaatst is. 

Geen mail ontvangen? Controleer voor de zekerheid je spam.

Nog steeds geen bevestiging gevonden? Geen paniek!

Neem even contact met ons op – we helpen je graag verder!

Welke betaalmethodes accepteren jullie?

ideal en creditcard 

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Helaas is het niet mogelijk om een bestelling te wijzigen of te annuleren zodra deze is geplaatst. Onze bestellingen worden direct automatisch verwerkt, hierdoor zijn aanpassingen niet meer mogelijk. 

We raden je daarom aan om je bestelling goed te controleren voordat je deze bevestigt!

Heb je een bestelling geplaatst en wil je deze retourneren?

Dat kan! De retourkosten zijn dan voor eigen rekening of kom het gratis retourneren in onze winkel in Eijsden.

Verzending

Wat zijn de verzendkosten?

Binnen Nederland wordt jouw bestelling vanaf € 75,- gratis verzonden. 

Voor bestellingen onder de € 75,- rekenen we standaard verzendkosten van € 4,95.

Woon je in de buurt?

Kies dan voor gratis afhalen in onze winkel – Pura Vida Eijsden. 

Je bestelling ligt dan binnen 30 minuten klaar en wordt 24 uur voor je bewaard (m.u.v. zondag – dan zijn wij gesloten) 

Geen tijd binnen 24 uur? Kies dan de optie om te verzenden. 

Voor bestellingen naar het buitenland gelden andere verzendkosten, dit is afhankelijk per land. 

Wat is de levertijd?

Plaats je jouw bestelling vóór 15:00 uur?

Dan wordt je pakket dezelfde dag nog verzonden! (M.u.v. zondag – dan zijn wij gesloten)

Bestel je op zondag?

Geen zorgen! Dan versturen we jouw pakket op maandag zo snel mogelijk

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra jouw bestelling verstuurd wordt, ontvang je automatisch een Track & Trace per e-mail. 

Via deze link kan je precies zien waar je pakketje is en wanneer het wordt bezorgd – zo ben je altijd op de hoogte! 

Ik heb geen Track & Trace code ontvangen, wat kan ik nu het beste doen?

Wat vervelend!

Check eerst je spam of ongewenste mail – soms belandt de Track & Trace code daar per ongeluk. Staat er misschien een typfoutje in je e-mailadres? Dat kan natuurlijk ook gebeuren ☺ 

Kom je er niet uit? Stuur ons dan even een berichtje, dan kijken we graag met je mee! 

Contact

Click & Collect

Kan ik mijn online bestelling afhalen in de winkel?

Jazeker, je kan je online bestelling kosteloos ophalen in onze winkel! 

Kies bij het afrekenen voor ‘afhalen in de winkel’ en je bestelling ligt binnen 30 minuten klaar bij Pura Vida in Eijsden. 

We houden de bestelling 24 uur voor je vast (uitgezonderd zondag – dan zijn wij gesloten en gaat de 24 uur pas in op maandag 10:00 uur) 

Lukt het niet de bestelling binnen 24 uur op te halen? Kies dan voor verzending. 

Moet ik vooraf betalen bij Click & Collect?

Ja, betaling vindt altijd vooraf online plaats. 

In de winkel is het helaas niet mogelijk om te pinnen of contant te betalen. 

Retourneren & ruilen

Binnen hoeveel dagen kan ik retourneren?

Voor de online bestellingen geldt een retourtermijn van 14 dagen na ontvangst. 

Binnen deze periode kan je jouw bestelling:

  • Retour sturen via de post (* verplicht met Track & Trace – retourkosten voor eigen rekening)
  • Gratis retourneren in onze winkel in Eijsden

Let op! Zonder uitgeprint en ingevuld retourformulier kunnen we je retour niet verwerken. 

Wat zijn de retourkosten?

Retourneren via de post is voor eigen rekening. Een retourzending moet altijd met Track & Trace verzonden worden. 

Bewaar je verzendbewijs dus goed totdat je retour is verwerkt. 

Woon je in de buurt van Eijsden?

Dan kun je je online bestelling gratis retourneren in onze winkel – wel altijd met een uitgeprint en ingevuld retourformulier

Kan ik een item omruilen?

Ruilen is helaas niet mogelijk. 

Wil je een andere maat of kleur? Plaats dan een nieuwe bestelling en retourneer het oorspronkelijke artikel volgens ons retourbeleid. 

De retourkosten zijn hierbij voor eigen rekening of kom het gratis retourneren in onze winkel in Eijsden.

Kan ik een winkelaankoop retourneren?

Artikelen die in de winkel zijn gekocht, kunnen uitsluitend in de winkel worden geretourneerd of omgeruild – winkel aankopen kunnen dus niet online worden teruggestuurd. 

Kan ik een online aankoop retourneren in de winkel?

Jazeker! Je kunt jouw online bestelling gratis retourneren in onze winkel in Eijsden. 

Neem hiervoor de artikelen mee die je wilt retourneren én het uitgeprinte en ingevulde retourformulier. De doos waarin je de artikelen hebt ontvangen hoef je niet mee te nemen. 

Kan ik items uit meerdere bestellingen tegelijk retourneren?

Ja dat kan! 

Zo lang alle artikelen binnen de retourtermijn vallen, mag je items uit verschillende bestellingen samen retourneren.

Let op! 

Print in dit geval één retourformulier uit, maar vul alle ordernummers duidelijk in!

Zonder de juiste ordernummers kunnen wij jou retour niet verwerken

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Als een item niet aan onderstaande voorwaarden voldoet, kunnen we het helaas niet aannemen:

  • In originele, onbeschadigde verpakking
  • Ongewassen, ongedragen en onbeschadigd 
  • Met alle originele labels – vast aan het item
  • Geen make-upvlekken of andere (geur) sporen
  • Retour binnen 14 dagen na ontvangst
  • Retourformulier uitgeprint en volledig ingevuld bijgevoegd 

* Items die niet aan onze voorwaarden voldoen, worden niet retour genomen.

Belangrijk! Indien het artikel beschadigd is of de verpakking ernstig is aangetast, behouden wij ons het recht om een waardevermindering in te houden. 

Artikelen die niet retour mogen:

  • Sieraden (i.v.m. hygiëne)
  • Afgeprijsde artikelen en sale artikelen


Twijfel je of jouw product retour mag? Stuur ons gerust een berichtje

Wanneer ontvang ik de terugbetaling van mijn retour?

Zodra je retour door ons is ontvangen en gecontroleerd, verwerken we de terugbetaling binnen 14 dagen. Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra we jou retour hebben verwerkt.   

Mijn bestelling

Ik heb een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen 

Is er iets mis met je bestelling (beschadigd, verkeerd geleverd of een ontbrekend item)?

Stuur ons binnen 24 uur na ontvangst een e-mail met:

  • Je ordernummer 
  • Duidelijke foto(‘s) van het probleem 

Let op! Stuur het artikel in dit geval nog niet retour, tenzij wij dat aangeven. 

We helpen je graag met het vinden van een passende oplossing! 

Winkel & klantenservice

Wat zijn de openingstijden van de winkel

Onze winkel is geopend van maandag t/m zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur.

Op zondag zijn wij gesloten. 

De webshop is natuurlijk 24/7 geopend – zo kun je op elk moment jouw favoriete items shoppen, gewoon vanaf de bank met een kopje koffie ☺ 

Bestellingen die op zondag worden geplaatst, worden maandag verwerkt en verzonden. 


Waar kan ik de winkel vinden?

Adres Pura Vida – Koning Willem-Alexanderstraat 9 | 6245 EH Eijsden

Onze winkel ligt op een gezellig winkelcentrum in hartje Eijsden. Je kunt gratis voor de deur parkeren – wel zo handig! 

Vergeet alleen niet even je parkeerkaart neer te leggen! Dan kun je 2 uur lang onbezorgd shoppen zonder parkeerkosten! ☺ 

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Onze klantenservice is bereikbaar tijdens de openingstijden van de winkel:

Maandag t/m zaterdag van 10:00 – 17:00 uur. 

Telefonisch: 043 311 4674

E-mail: hello@puravidaeijsden.nl

E-mails worden zo snel mogelijk beantwoord binnen openingstijden!

Tip: stuur ons voor vragen over je online bestellingen een mail – zo hebben we meteen alle juiste gegevens bij de hand en kunnen we je snel en goed helpen. 

Via sociale media kan dit langer duren en hebben wij deze gegevens niet bij de hand.  

Staat jouw vraag er niet tussen, of heb je nog steeds vragen?

Neem gerust contact met ons op!